تابلوفرش با طرح فرانسوی

یکی از تابلوفرش‌هایی که از طرح‌هایی ظریف و بی نظیری در آن به کار برده شده است، تابلوفرش با طرح فرانسوی است. این نوع از سبک می‌‍‍‍‍‍‍تواند بسیار دلربا و فریبنده باشد.

نکات تابلوفرش با طرح فرانسوی

مهم‌ترین نکات تابلوفرش با طرح فرانسوی عبارت است از:

  1. حس لطافت در این نوع از تابلوفرش
  2. طرح‌هایی که در آن فرهنگ فرانسه مشهود است
  3. طرح‌هایی که به صورت داستانی وجود دارند

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. حس لطافت در این نوع از تابلوفرش

یکی از حالت‌هایی که می‌‍‍‍‍‍‍توان برای این نوع از تابلوفرش‌ها در نظر داشت این است که این نوع از تابلوفرش حس لطافت زیادی در طرح‌هایی که برای آن‌ها استفاده می‌‍‍‍‍‍‍شود برخوردار است.
این طرح‌های لطیف باعث می‌‍‍‍‍‍‍شود کسانی که اهل احساسات زیادی هستند به راحتی جذب این گونه از تابلوفرش‌ها شوند و بیشتر این نوع از تابلوفرش‌ها حالت‌های احساسی زیادی را به خود می‌‍‍‍‍‍‍‌گیرند.

۲. طرح‌هایی که در آن فرهنگ فرانسه مشهود است

برخی از طرح‌هایی که برای تابلوفرش فرانسوی از آن‌ها بهره برده می‌‍‍‍‍‍‍شود این است که این نوع از تابلوفرش بیشتر نماد‌هایی از فرهنگ کار می‌‍‍‍‍‍‍شود، این نماد‌ها بسیاری از فرهنگ و آداب و رسوم در این نوع از تابلوفرش بسیار مشهود است.
با این حال این نوع از تابلوفرش از جذابیت زیادی برخوردار است که این جذابیت باعث شده است که طرفداران زیادی برای این نوع از فرش‌ها به وجود آمده است.

۳. طرح‌هایی که به صورت داستانی وجود دارند

در این نوع از طرح‌ها علاوه بر این که داستانی را بیان می‌‍‍‍‍‍‍شود که جدای آن سنت‌هایی را که در این کشور نیز وجود دارد را نیز بیان می‌‍‍‍‍‍‍کند در این صورت است که هنر فرانسه با سنت‌ها و فرهنگ‌هایی که در این کشور وجود دارد بسیار پر کاربرد است.
برای تابلوفرش فرانسوی از طرح‌های خاصی استفاده شده است و این سبک از تابلوفرش طرفداران زیادی در مراکز خرید و فروش تابلو فرش در اصفهان دارد.

یکی از طرح‌هایی که برای تابلوفرش فرانسوی کاربردی است، طرح گل و گلدان است، البته این نوع طرح برای تابلوفرش‌های ایرانی نیز وجود دارد با این حال سبک‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌‍‍‍‍‍‍شود متفاوت خواهد بود.
در این نوع طرح از گلدان و گل‌هایی استفاده شده است که به شدت زیبا هستند.
روحیاتی که برای فرانسویان در نظر گرفته شده است این است که آن‌ها بیشتر افرادی هستند که بسیار احساساتی و تابع یک سری از سنت‌ها بوده‌اند و علاوه بر این نیز به زیبایی بسیار اهمیت می‌‍‍‍‍‍‍داده‌اند.

این طرح نیز یکی از طرح‌هایی است که بسیار پر مصرف و پر کاربرد است با این حال که طرح‌های فرانسوی به صورت ترکیبی وجود دارند.
در آن‌ها هم از مناظر و هم این که از انسان و حیوانات و گل‌ها نیز استفاده شده است، بنابراین که این طرح در همه ابعاد توانسته است طرح‌های زیادی را در بر داشته باشد.

تابلو فرش

یکی از طرح‌های دیگری که می‌‍‍‍‍‍‍توان از آن نام برد طرح‌هایی است که در آن از منظره استفاده شده است در این نوع از طرح‌ها از دلفریبی زیادی بهره برده شده است.
این دلفریبی می‌‍‍‍‍‍‍تواند بسیار زیبا باشد و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد، در این نوع از تابلوفرش همان طور که از نام آن نیز می‌‍‍‍‍‍‍توان تشخیص داد که چه طرح‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.
از این طرح‌ها می‌‍‍‍‍‍‍توان به این صورت نام برد:

  • طرح‌هایی به صورت جنگل
  • طرح‌هایی که در آن کلبه وجود دارد
    طرح‌هایی پر از درخت
  • طرح رودخانه

با این حال موضوعاتی از این دست در این نوع از تابلوفرش‌ها بیشتر استفاده می‌‍‍‍‍‍‍شود. این موضوعات همان طرح‌هایی است که در تابلوفرش فرانسوی نیز به کار برده شده است.

وجه تمایز تابلوفرش فرانسوی

یکی از نکته‌هایی که می‌‍‍‍‍‍‍توان آن را به عنوان وجه تمایز این که این نوع از طرح‌ها می‌‍‍‍‍‍‍توانند فرانسوی باشند یا نه این است که از نکته‌هایی که در بالا برای طرح منظره بیان شد می‌‍‍‍‍‍‍توان این مطلب را متوجه شد.
با این حال این نوع از طرح‌هایی که برای تابلوفرش فرانسوی استفاده می‌‍‍‍‍‍‍شود از ظرافت خاصی نیز برخوردار است، بنابراین به راحتی این نوع از طرح‌ها می‌‍‍‍‍‍‍توانند از طرح‌های فرانسوی باشند.
اما بیشتر تابلوفرش‌های فرانسوی از طرح‌هایی که فرهنگ آن‌ها را به نمایش بگذارد برای تابلوفرش استفاده می‌‍‍‍‍‍‍شود. در این صورت است که این نوع از تابلوفرش می‌‍‍‍‍‍‍تواند از طرح‌های زیادی برخوردار باشد.
با این حال این طرح است که برای تابلوفرش می‌‍‍‍‍‍‍تواند زیبایی بیافریند یا این که آن را از جذابیت بیاندازد، بنابراین به کار بردن طرح در تابلوفرش بسیار اهمیت دارد.

تابلو فرش
این طرح است که از پایه و ابتدایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مرحله از کار از آن بهره برده می‌‍‍‍‍‍‍شود، اگر طرح در آن وجود نداشته باشد می‌‍‍‍‍‍‍توان گفت که تابلوفرشی نیز نمی‌تواند وجود داشته باشد.
بیشتر تابلوفرش‌هایی که از طرح‌های فرانسوی در آن‌ها استفاده می‌‍‍‍‍‍‍شود بیشتر به صورت ماشینی وجود دارند، تابلوفرش فرانسوی دستباف می‌‍‍‍‍‍‍تواند بسیار گران‌تر از تابلوفرش‌های دیگر باشد.
تابلوفرش فرانسوی از رنگ‌های زیادی در آن استفاده می‌‍‍‍‍‍‍شود. همه نوع رنگی را در این تابلوفرش‌ها می‌‍‍‍‍‍‍توان مشاهده کرد و تنها از رنگ‌های مات یا رنگ‌های بسیار تند استفاده نمی‌شود.
در این نوع از تابلوفرش همه رنگی به کار برده شده است؛ اما میزان رنگی که در این تابلوفرش وجود دارد؛ به این صورت است که از یک هماهنگی خاصی برای آن استفاده شده است.
این هماهنگی خاص در رنگ باعث می‌‍‍‍‍‍‍شود که‌‌هارمونی زیبایی برای این نوع از تابلوفرش به وجود بیاید.
این‌‌ هارمونی می‌‍‍‍‍‍‍تواند زیبایی تابلوفرش را دو برابر کند در این حالت تابلوفرش گیرایی و جذابیت فوق العاده‌ای را به دست خواهد آورد.
با این حال نکاتی که برای تابلوفرش‌های فرانسوی بیان شد برای تشخیص دادن آن‌ها نیز اهمیت زیادی دارد این که چگونه آن‌ها را می‌‍‍‍‍‍‍توان تابلوفرش‌ها را از هم متمایز کرد.
پرفروش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین تابلوفرشی که می‌‍‍‍‍‍‍توان از آن یاد کرد تابلوفرش‌های فرانسوی هستند که مشتاقان خاص خود را نیز دارند. با این حال سبکی که برای تابلوفرش فرانسوی در نظر گرفته شده است با توجه به فرهنگ غنی که در این کشور وجود دارد که توانسته است برای تابلوفرش حالت خاصی را ایجاد کند و آن را از سایر تابلوفرش‌ها متمایز کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *