نقش‌ های ماندگار تابلوفرش

در کنار تمامی فرش‌ها و گلیم‌هایی که مورد استفاده قرار می‌‍‌گیرد جای تابلوفرش بسیار خالی است با این حال تابلو فرش اصفهان توانسته است در این سال‌ها خود را در کنار قالی‌هایی که طرح‌های خود را به رخ می‌‍‌کشانند قرار بگیرد. بنابراین دیوار‌های اتاق خانه‌ها نیز از فرش بی بهره نشده‌اند زیرا همان طور که سالن و اتاق می‌‍تواند از فرش برخوردار باشد و جدای این که از آن استفاده می‌‍شود حالت تزیین نیز برای سالن هر خانه‌ای می‌‍تواند داشته باشد.

تابلوفرش ظهور صنعتی متفاوت

هنر فرش بافی در تاریخ ایران زمین قدمتی دیرینه دارد، با این حال تابلوفرش نیز دیوار‌های خانه را با نقش‌ها و رنگ‌های دلنشین خود توانسته است زیبایی خاصی را ایجاد کند و تزیین مناسبی برای خانه‌هایی است که به زیبایی آن‌ها اهمیت زیادی داده می‌‍شود. این فرش است که به صورت تابلو درآمده است و تنها دور تا دور آن را قاب چوبی زیبا توانسته است احاطه کند بنابراین می‌‍توان گفت که فرشی که توانسته است خود را از نظر زیبایی که دارد قاب بگیرد.

تابلوفرش توانسته است که هنر قالی بافی را به نوعی از حالت یکنواختی در بیاورد بنابراین می‌‍توان گفت که این صنعت می‌‍تواند برای پیشرفت در زمینه قالی بافی بسیار اهمیت داشته باشد و از آن می‌‍توان برای رشد و پیشرفت صنعت قالی بافی استفاده کرد.

سایز متفاوت برای تابلوفرش

البته‌‌ اندازه‌هایی که برای تابلوفرش در نظر گرفته می‌‍شود بسیار متفاوت است این که تمامی آن‌ها می‌‍توانند به صورت‌های متفاوتی ایجاد شود با این حال می‌‍توان گفت که با سلیقه‌ای که افراد می‌‍توانند در این زمینه داشته باشند استفاده از آن‌ها می‌‍تواند متفاوت باشد.
البته با توجه به این که‌‌ اندازه‌های تابلوفرش با یکدیگر بسیار متفاوت خواهد بود می‌‍توان گفت که از نظر قیمت نیز می‌‍توانند از یکدیگر متفاوت باشند. زیرا هر چه‌‌ اندازه تابلوفرش بزرگ‌تر باشد میزان هزینه‌ای را که باید برای آن پرداخت نیز بیشتر خواهد شد.

تابلو قرش نقش های ماندگار

استفاده از رایانه برای ایجاد طرح

در زمان حاضر برای طرح‌هایی که مورد استفاده قرار می‌‍‌گیرد از سیستم‌های نوین عصر حاضر استفاده می‌‍شود این سیستم‌های نوین می‌‍توانند مانند سیستم‌های رایانه‌ای باشند.
طرح‌ها با استفاده از رایانه ایجاد می‌‍شود با نرم افزار‌های متنوعی که در این زمینه ایجاد شده است و از آن‌ها می‌‍توان برای دادن طرح‌ها و نقش‌های زیادی استفاده کرد. تابلوفرش‌ها برای این که بتوانند ظرافت خوبی را داشته باشند بهتر است که بافت خوبی را نیز داشته باشند بافت فرش از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اساسی‌ترین چیزی که برای فرش مهم است بافت آن خواهد بود.

زیبایی در بافت فرش است

بافت تابلوفرش اگر به صورت دستی انجام بگیرد بسیار ظریف‌تر و زیبا‌تر خواهد بود اما به صورت ماشینی این ظرافت و زیبایی را نخواهد داشت بنابراین آشنایی با طرح‌های تابلو فرش بر روی کیفیت بافت تابلوفرش تاثیر می‌گذارد.

طرح‌ها و نقش‌ های ماندگار تابلوفرش اهمیت زیادی می‌تواند داشته باشد، زیرا زیبایی خود را به رخ همگان بکشد می‌توان گفت که این نشانه این است که از طرح‌های زیبا در آن استفاده شده است. طرح‌ها می‌‍توانند برای استفاده از تابلوفرش بسیار متفاوت باشد اما طرح‌های اصیل اهمیت زیادی را می‌‍توانند داشته باشند طرح‌های اصیل از قدمت بیشتری نیز برخوردار هستند.

اما طرح‌هایی که برای تابلوفرش از آن استفاده می‌‍شود به صورت طرح‌های مینیاتوری است که البته این طرح‌ها در تابلوفرش حرف نخست را می‌‍زنند و طرح‌هایی هستند که بسیار زیبا و فاخر هستند. البته بیشتر این طرح‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌‍شود آثار فاخری است از استاد بزرگ و خوش ذوق استاد محمود فرشچیان است. زیرا این طرح‌ها با حالت‌های زیبای عرفانی که در خود دارند باعث می‌‍شوند که از نظر مفهومی نیز مفهوم خوب و مناسبی را به مخاطب برسانند. طرح و نقشه‌ای که مناسب باشد بیشتر باید بتواند در خود مفهوم‌های زیادی را ایجاد کند بنابراین می‌‍توان گفت که این طرح‌ها می‌‍توانند درخور و شایسته باشند.

بعد از این طرح از طرح‌های دیگری نیز استفاده می‌‍شود که بیشتر جنبه مذهبی و اعتقادی دارد این تابلوفرش‌ها نیز زیبایی خاص به خود را می‌‍توانند داشته باشند. با این حال هر طرحی می‌‍تواند با توجه به سلیقه‌ای که هر فرد دارد بسیار متفاوت مورد استقبال قرار بگیرد بنابراین می‌‍توان گفت که استقبال از طرح با توجه به سلیقه هر فرد انجام خواهد گرفت.

تابلو قرش نقش های ماندگار

استفاده از طرح میوه برای تابلوفرش

طرح دیگری که می‌‍توان در صنعت تابلوفرش از آن یاد کرد استفاده از طرح‌هایی است که از طبیعت حاصل می‌‍شود یکی از این طرح‌ها می‌‍تواند استفاده از میوه در تابلوفرش باشد. استفاده از میوه نیز می‌‍تواند به خوبی برای تابلوفرش زیبایی بیافریند این نیز خود یک تنوع در این صنعت می‌‍باشد حتی از میوه برای تابلو‌های نقاشی نیز استفاده شده است.

در تابلو‌های نقاشی به هر سبکی جای میوه نیز وجود داشته است بنابراین تمامی هنرمندان به زیبایی میوه در هنر پی برده‌اند و از آن برای کار‌هایی هنری خود استفاده می‌‍‌کنند. می‌‌توان گفت استفاده از طرح میوه در هر هنری توانسته است جای خود را باز کند بنابراین می‌‍‌توان گفت که میوه ساختار زیبا پسندانه خوبی را دارد و برای ساختار‌های هنری بسیار مقبول است.

طرح طبیعت در تابلوفرش

بعد از آن می‌‍توان به طرح‌هایی که در طبیعت وجود دارند استفاده کرد این طرح‌ها نیز قابلیت‌ها و زیبایی خاصی را دارند برای همین نیز از آن استفاده می‌‍شود. زیرا اولین چیزی که انسان با آن ارتباط برقرار کرده است طبیعت بوده است بنابراین استفاده از طرح‌ها در طبیعت برای انسان بسیار الهام بخش بوده است و از آن در هنر‌هایی مانند نقاشی و عکاسی و حتی تابلوفرش نیز استفاده شده است.

بعد از آن می‌‍توان آثار باستانی را نیز جز ساختار‌ها و طراحی‌هایی که می‌‍توان از آن استفاده کرد نام برد با این حال می‌‍توان گفت که آثار باستانی برای نشان دادن فرهنگ هر کشوری بسیار موثر خواهد بود.
با این حال استفاده از این طرح در فرش و تابلوفرش کار بسیار پسندیده‌ای می‌‍باشد بعد از طرح و ساختار‌های باستانی می‌‍توان از طرح دیگری در این زمینه نام برد و آن نیز استفاده از طرح حیات وحش و حیوانات است. بنابراین این طرح نیز از طرح طبیعت الهام گرفته است همان طور که گفته شد طرح‌هایی که از طبیعت به وجود می‌‍‌آید باعث می‌‍شود که در انسان ذهن بازتری را ایجاد نماید. بنابراین تمامی این طرح‌‌‌‌‌‌ها توانسته‌اند زیبایی خاصی را برای تابلوفرش ایجاد کنند و همین طور نیز میزان سلیقه تمامی افراد را نیز توانسته است در بر داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *